آشنایی با صنعت بسته بندی گوشت و مرغ | گواتر کنترل

آشنایی با صنعت بسته بندی گوشت و مرغ

بسته بندی گوشت و مرغ و فرآورده های پروتئینی با همه فراورده های غذایی دیگر متفاوت است. فراورده های این صنعت بایستی در مناسب ترین وضعیت موجود جهت فروش باقی بمانند. هر نوع تغییر از جمله تغییر بافت یا تغییر رنگ می تواند منتهی به برگشت محصول و ضرر به برند تولید کننده شود.

امروزه حساسیت مشتری در خرید فراورده ای که سطح کیفی مناسبی دارند، خیلی بیشتر از گذشته شده است. شما به منزله کارفرما و مالک کسب و کار یا به منزله شخصی که می خواهید وارد  صنعت مواد پروتئینی شوید.ضروری است از اوضاع و شرایط این حرفه اطلاعات کافی داشته باشید. امروزه حساسیت مشتری در خرید فراورده ای که سطح کیفی مناسبی دارند. خیلی بیشتر از گذشته شده است.

قیمت ظروف بسته بندی گوشت و مرغ

یکی از اصلی ترین عواملی که در حیطه ظروف بسته بندی گوشت و مرغ مورد توجه است، چیزی جز قیمت آنها نیست. معمولا قیمت در انتخاب خریدار تاثیر بسزایی دارد، زیرا که هر چه قیمت ظروف بسته بندی محصولات بیشتر باشد فروشنده مجبور است حاشیه سود خود را کاهش دهد. یا قیمت محصول نهایی را بالا ببرد. قیمت ظروف بسته بندی گوشت و مرغ به عوامل متعددی وابسته است و با توجه به این موارد افزایش یا کاهش می یابد. عوامل موثر بر نرخ این ظروف عبارتند از:

  • سایز و ابعاد ظروف
  • کیفیت و شفافیت ظروف بکار برده شده: شفاف بودن ظروفی که از جنس پلاستیک تولید می شوند یکی از موضوعات مهم است؛ زیرا شفاف نبودن ظروف یعنی پایین بودن کیفیت آنها.
  • مواد اولیه مصرفی جهت ساخت ظروف: این مواد اولیه می تواند از جنس پلاستیک، فلز، مدل های پلی استر مانند پلی استایرن، پت و… باشد.
  • استقامت و استحکام ظروف در مقابل ضربه و سرما

بسته بندی گوشت قرمز

مراحل فرآوری گوشت و بسته بندی آن به روش زیر انجام می شود:
دام قربانی شده از کشتارگاه برای اقدامات فرآوری و بسته بندی به وسیله ماشین های ویژه جابجایی گوشت قرمز آورده می شود. پس از خالی کردن گوشت ذبح شده در پیش سردکن مخصوص، گوشت به طور موقت در انبار قرار داده می شود. و همزمان به وسیله واگن های چرخدار برای اقدامات فرآوری به اتاق عملیات فرستاده شده و بر روی میز کار واقع قرار می دهند. و بخش های متنوع دام از جمله سردست، ران، سینه، گردن و… از هم تفکیک می کنند.

بعد از جداسازی، هر کدام از بخش ها در تکه های ۱ الی ۲ کیلویی بسته بندی شده و بعد از وزن کردن نخست به پیش سرد کن ثانویه هدایت شده و به مدت زمان ۸ دقیقه در آنجا نگهداری می شوند. سپس چنانچه گوشت قرمز به شکل منجمد به بازار عرضه شود. به مدت زمان ۲ ساعت در دمای منفی ۴۰ درجه سانتی گراد نگهداری می شود. در غیر این صورت به شکل گرم وارد بازار می شود.

بسته بندی گوشت و مرغ

بسته بندی مرغ

مرغ بسته بندی شده به ۲ روش عرضه می شود که عبارتند از:

  • مرغ فرآوری شده: پروسه فرآوری بدین گونه است که نخست مرغ را در سبد های مخصوصی در پیش سردکن (که دمای آن صفر درجه سانتی گراد می باشد) در مخزن موقت می گذارند. و بعد از آن با زنبیل های حمل به اتاق مخصوص عملیات فرستاده می شوند. و در این اتاق اقدامات فرآوری روی مرغ انجام می شود. تکه های مرغ را به دو شیوه، مرغ با استخوان و مرغ بدون استخوان جدا کرده و در ظرف های یکبار مصرف جداگانه ای گذاشته و روی ظرف ها را با سلفون پوشش می دهند. سپس بسته بندی ها را وزن کرده و برای اقدامات یخ زدگی به پیش سرد کن ثانوی وارد می کنند. و بعد از نگهداری در دمای ۱۰ درجه به بازار عرضه می کنند. باقی موارد نظیر پوست، گردن، دل، جگر، بال و اسکلت مرغ از هم جدا شده و در بسته های جداگانه ای بسته بندی و به بازار عرضه می شوند.
  • مرغ فرآوری نشده: چنانچه اقدامات فرآوری بر روی مرغ انجام نشود مرغ پس از تحویل، به اتاق عملیات فرستاده شده و به صورت کامل تمیز شده، محتویات درون شکم مرغ را خالی کرده و پس از گذاشتن درون کیسه های بسته بندی آن ها را وزن کرده و وارد سردخانه و در دمای ۳۰ درجه آنها را منجمد می کنند. سپس مرغ ها را در بسته بندی های حدود ۱۵ کیلوگرم به بازار عرضه می کنند.

 

انواع دستگاه بسته بندی گوشت و مرغ

انواع دستگاه بسته بندی گوشت و مرغ

دستگاه بسته بندی گوشت و مرغ دارای انواع متنوعی است که در زیر به معرفی آنها خواهیم پرداخت:

  • دستگاه بسته بندی سلفونی: این دستگاه یکی از راحت ترین روش های بسته بندی می باشد. تولیدی های کوچک از سیستم های دستی جهت بسته بندی گوشت و مرغ استفاده می کنند اما تولیدی های بزرگ به وسیله بکارگیری از سیستم های بسته بندی خودکار این کار را انجام می دهند. مدل دستی این سیستم حاوی وزن کم و سایز کوچک می باشد و جهت بسته بندی سایر فرآورده ها نظیر قارچ نیز کاربرد دارد.
  • دستگاه بسته بندی وکیوم: یکی از انواع دستگاه دسته بندی گوشت و مرغ دستگاه وکیوم صنعتی می باشد.‌ دستگاه وکیوم با توانایی بسته بندی منظم و دقیق انواع فرآورده های پروتئینی نظیر گوشت قرمز، گوشت مرغ، ماهی، میگو، سوسیس و کالباس و غیره را با خالی کردن هوا و ایجاد خلا در بسته بندی، جهت ممانعت از نمو میکروب ها بسته بندی و به بازار عرضه می کند. بکارگیری از این سیستم جهت امنیت از صحت بسته بندی و همچنین سالم ماندن فرآورده تا زمان باز کردن آن به وسیله ‌مشتری، کافی است و سالم ترین شیوه معروف در حیطه بسته بندی گوشت و مرغ مخصوصا بسته بندی اغذیه فاسد شدنی است.
    دستگاه وکیوم صنعتی در مدل های مختلف دستی و اتوماتیک عرضه می شود و از لحاظ کاربرد این دستگاه در سه مدل وکیوم صنعتی، نیمه صنعتی و خانگی تقسیم می شود. وقتی شما یک بسته را وکیوم می کنید محصول قرار گرفته شده در زیر آن به کیسه پلاستیکی می چسبد و با وکیوم طول عمر محصول افزایش پیدا می کند. دستگاه وکیوم صنعتی علاوه بر اینکه هوای داخل بسته ها را می گیرد و در برخی موارد گازهای بی اثری چون نیتروژن و اکسیژن را به داخل بسته تزریق می کند.
  • دستگاه بسته بندی سیل: از دیگر انواع دستگاه بسته بندی گوشت می توان به دستگاه سیل اشاره کرد. با بکارگیری از این سیستم به آسانی می توانید درب این ظروف را به وسیله انواع رول کیپ کنید‌. این سیستم مدل های متنوعی نظیر رومیزی، اتومات، دستی، پایه دار و … دارد. دستگاه سیل با وجود کاربرد زیادی که دارد حاوی سایز کوچکی است و می توانید در تولید های کوچک از آن نیز استفاده کرد.
کلام نهایی

در این مقاله به بررسی وضعیت فراورده های گوشتی پرداختیم و در خصوص دستگاه بسته بندی گوشت و مرغ نیز مطالبی را ارائه کردیم. چنانچه دوست دارید وارد این حرفه شوید یا تجارت خود را گسترش دهید این مقاله را تا بخوانید. صنایع بسته گواتر کنترل (GCPACk) با فروش دستگاه بسته بندی وکیوم صنعتی به حفظ و نگهداری فرآورده های گوشتی شما کمک شایانی خواهد کرد. فروش اتمام کار ما نیست، آغاز تعهد ماست.

صنایع بسته بندی گواتر کنترل با دو دهه تجربه، بهترین مشاوره شما برای خرید دستگاه می باشد.
برای کسب اطلاع از قیمت ماشین آلات بسته بندی GCPACK با شماره ۰۹۱۲۱۱۷۳۹۰۴ تماس بگیرید.

0/5 (0 نظر)

حتما ببینید

بسته بندی روغن

نکات طلایی در بسته بندی روغن | گواتر کنترل

روغن‌ها از مواد خوراکی پرمصرف در سراسر جهان هستندو بستگی به نوع مصرف آن انواع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *