نقش بسته بندی خلاقانه در فروش | گواتر کنترل

طراحی در بسته بندی

اکثرقریب به اتفاق مصرف کنندگان خرید محصولات خاص رابه دیگران ترجیح می دهند فقط در کمتر از۳ ثانیه آن ها تصمیم به خرید یا عدم خرید یک محصول می گیرند.بنابراین بسته بندی است که فرد رابه سوی خود جذب می کند.برای یک بسته بندی خلاقانه چه کنیم؟ در شرایطی که امروزه مشتری ها از قدرت انتخاب بیشتری نسبت به گذشته برخوردار هستند، برای تصمیم گیری درباره بهترین محصول به برند و بسته بندی توجه می کنند. دریافت نشانه های درست از محصولات در بیشتر مواقع مشتری ها را به خرید تشویق می کند.هر محصول جدید دارای یک سری مشتری های هدف بوده و شما می توانید با انتخاب نوع درستی از بسته بندی در مدت زمانی کوتاهتر، ارتباط نزدیک تری با مشتری برقرار کنید. اگر در تلاش برای جذب مشتری های جوان تر هستید، یک بسته بندی جذاب با طراحی جسورانه تر می تواند بهترین انتخاب محسوب شود، اما اگر قصد برقراری ارتباط با مشتری هایی مسن تر را دارید یک بسته بندی خلاقانه و مرتب گزینه خوبی است.

تصور کنید برای اولین بار قرار است با شخصی ارتباط برقرار کنید، سعی می کنید به زیباترین و جذاب ترین شکل ممکن خود را بیاراید. تا در دیدار اول او را مجذوب خود کنید تا دیدارهای بعدی تکرار شود. این تمثیل برای تاثیر بسته بندی در افزایش فروش نیز صدق می کند. بسته بندی مناسب از مهمترین عوامل مهم در فروش و بازاریابی کالا می باشد. یک بسته بندی خلاقانه و خوب مزایایی چون پیشبرد فروش‌، حفاظت و بهبود محصول را  هم برای فروشنده و هم خریدار دارد. بسته بندی می‌تواند انبار کردن یا استفاده از یک کالا را ساده‌تر کند، از فاسد شدن یا آسیب دیدن کالا جلوگیری کند و در نهایت می‌تواند پیدا کردن محصول را ساده‌تر کرده، برند محصول را در زمان فروش و استفاده، تبلیغ کند.

 

نقش تبلیغات در بسته بندی

تبلیغات می تواند علاقه مردم را جلب کند. می تواند مردم را وادار کند که به نام تجاری شما فکر کنند و حتی آن ها را به فروشگاه بکشاند. در هر حال هر چقدر هم هزینه کنید ممکن است مردم کالای شما را نخرند مگر آنکه تمام اصول ارتباطی را رعایت کنید. تئوری یک برند، ارزش آن، کارآیی کالا و نوآوری، فاکتورهای مهمی هستند. که با رعایت آنها در طراحی زیبا در بسته بندی می توان بر ارزش یک استراتژی بازاریابی و تبلیغات افزود. تعیین هوشمندانه رنگ، ابعاد و یا شکل منحصر به فرد یک کالا توجه مشتریان را به خرید آن جلب می کند. دقت و خلاقیت فراوان در این کار پیام یک برند را به درستی منتقل کرده و بر حضور فعال یک شرکت در عرصه تجارت جهانی تاثیر مثبت می گذارد.

تبلیغات در شبکه های پرطرفدار اجتماعی نیز می تواند. در تمایل افراد به خرید کالاهایی با یک برند خاص موثر باشد. در عین حال توضیحات فروشنده برای متقاعد کردن مشتریان نیز نقشی مفید در این زمینه ایفا می کند.
۷۰ درصد از تصمیمات خرید یک خریدار در فروشگاه گرفته می شود. و از طراحی و بسته بندی یک کالای خاص تاثیر می پذیرد. با وجود وفاداریی بسیاری از مشتریان به برندهای پر سابقه یک بسته بندی خلاقانه و هوشمندانه می تواند ذهنیت مشتریان را نسبت به یک کالا تغییر دهد. یک طراح باید خود را به جای مشتری قرارداده و از نگاه او به یک محصول بنگرد.

بسته بندی خلاقانه

 

صنعت بسته بندی در ایران

ایـران طی دهه ی گذشته تفاوتهای چشمگیری در صنعت بسته بندی تجربه کرده است. علی رغم برخی مشکلات ریز و درشت، روندهای مشـاهده شده نشان از سرعت اوج گیری گرایش به محصولات بسته بندی شده از طرف مصرف کننده است. و تاثیرات بسته بندی خلاقانه بر زندگی روزمره مردم کاملا قابل لمس است. قطعا از علل این رشد شگفت انگیز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

افزایش شهر نشینی، تغییر در فرهنگ مصرف، تمایل بیشتر به صرفه جویی در زمان، تمایل استفاده از محصولات با ماندگاری بالاتر، تمایل استفاده از محصولات دارای استانداردهای کیفی، تمایل به استفاده از بسته بندی های قابل بازیافت جهت حفظ محیط زیست

صنعت بسته بندی ایران شامل بخش های مختلف از جمله صنعت بسته بندی کارتن، صنعت بسته بندی نایلون، صنعت بسته بندی شیشهو فلز، صنعت چاپ و ماشین آلات بسته بندی می باشد. متاسفانه صنعت بسته بندی در ایران با وجود گستردگی و اهمیتی که دارد، از هیچ اداره و بخش خاصی در دولت برخوردار نیست. صنعت بسته بندی در ایران بسیار پراکنده است و در جلسات تخصیص بودجه دولت، سهمی برای این بخش در نظر گرفته نمی‌شود. امید است در آینده با این مهم پرداخته شود.

تاثیر بسته بندی خلاقانه در افزایش فروش

طراحی برای بسته بندی

یکی از اجزای بسیار تاثیر گذار در فرآیند فروش، الگویی است که برای بسته بندی طراحی و انتخاب می شود. این طراحی می تواند الهام گرفته از عناصر مرتبط با محصول مثل هندسه محصول، منشا محصول یا جغرافیای تولید محصول باشد. بنابراین صرفا با تکیه بر خلاقیت ذاتی طراح، نمی توان به گزینه های مناسب رسید. طراح بسته بندی باید اطلاعات فنی و تجربه کافی در مورد مواد بسته بندی، روشهای تولید، قوانین مرتبط با محصول و استانداردهای حمل و نقل داشته باشد.

مثلا در طراحی بسته بندی خلاقانه مواد غذایی نیاز به دانش فنی و صلاحیت طراح  در زمینه ارزیابی حساسیت مواد غذایی با مواد و ظروف بسته بندی وجود دارد. از دید فنی طراحی بسته بندی خلاقانه شامل انتخاب ماده بسته بندی، توجه به نیاز مصرف کننده، نیازهای انبارداری، الگوی هندسی، فرآیند تولید، ملاحظات زیست محیطی می باشد. کلیه این اطلاعات به تفکیک از بخش های مختلف باید در اختیار طراح گذاشته شود. سپس تیم طراحی باید با استدلال های مشخص و واقعی ارتباطی منطقی بین گزینه نهایی و نیازمندی های بخش های مختلف برقرار و چندین طرح  ارائه کنند.

مرحله بعدی چگونگی انتخاب طرح از میان گزینه ها و ارزیابی بسته منتخب در آینده است. در این زمینه آزمایشات مختلفی پیشنهاد و امتحان شده اما نکته مهم این است که این آزمایشات تا حد ممکن به حالت واقعی خرید نزدیک باشند. اینکه محصول شما در یک بازار ملی یا بین المللی با رقبای بزرگ یا در بازار محلی و با محصولات تازه وارد می جنگد، تاثیری بسیار زیادی روی نوع تست ها خواهد داشت.

 

کلام آخر

در این مقاله به ارائه راهکاری برای افزایش فروش و برندینگ در صنعت بسته بندی پرداختیم. در صورتیکه که تمایل دارید بسته بندی خلاقانه شما مقرون به صرفه تر بود و به افزایش فروش شما کمک کند، ماشین آلات بسته بندی خود را از ما تهیه کنید. صنایع بسته بندی گواتر کنترل با برند (GCPACk)همراه همیشگی شماست.

صنایع بسته بندی گواتر کنترل با دو دهه تجربه، بهترین مشاوره شما برای خرید دستگاه می باشد.
برای کسب اطلاع از قیمت ماشین آلات بسته بندی GCPACK با شماره ۰۹۱۲۱۱۷۳۹۰۴ تماس بگیرید.

0/5 (0 نظر)

حتما ببینید

چاپ بسته بندی

دانستنی های حیاتی چاپ بسته بندی | گواتر کنترل

طرح و چاپ بسته بندی مواد غذایی که مصرف می‌کنی، چقدر در نتیجه انتخاب شما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *