بسته بندی و تبلیغات | گواتر کنترل

تبلیغات و بسته بندی

برای بسته بندی و تبلیغات چه اقداماتی ضروری است؟ تولید کنندگان محصولات برای رساندن پیام های تبلیغاتی از ابزارهای مانند بروشور و كاتالوگ، پوستر، مطبوعات، رادیو و تلویزیون و نمایشگاه های تبلیغاتی استفاده می کنند. در تبلیغات ایجاد تمایز اولین قدم است. هم چنین محصول باید ادعای جدیدی داشته باشد و مزیتی را به خریدار عرضه كند.ایجاد انگیزه برای خریدار، به ویژه برای یك محصول جدید، بیش از هر چیز به كیفیت و تاثیر بصری بسته ‌بندی و تبلیغات مربوط می‌شود، باید علاوه بر کیفیت محصول، طرح و حجم بسته زیبا و جالب باشد. طرح و شكل گرافیك بسته شامل لوگو و تصویر و زمینه و حروف می‌باشد.

همان طور که می دانید بسته بندی معرف محصول است و مصرف كننده باید در اولین نگاه قادر به تشخیص ارتباط میان محصول و استفاده‌اش باشد. باید توجه داشته باشیم كه رنگ‌ها سریع‌ترین و مستقیم ترین وسیله برای دستیابی به این هدف هستند.برای موفقیت در فروش لازم است كه رنگ در بسته‌بندی با طبیعت و اثرات محصول ارتباط نزدیك داشته باشد.درضمن در جوامع پیشرفته تر، به اطلاعات نوشته شده روی بسته‌ بندی‌ ها توجه دقیق تری می‌شود. هر بسته‌ای كه توضیحات و مشخصات بیشتر درباره محصول و مواد تشكیل دهنده آن داشته باشد، قابل اعتمادتر است.

بسته بندی و تبلیغات | گواتر کنترل

بسته بندی و تبلیغات

یكی از وظایف تبلیغات این است كه تصویر بسته ‌بندی را در ذهن مشتری حك كند. لازم است كه یك بسته ‌بندی به آسانی مشخص باشد و در قفسه فروشگاه قابل تشخیص باشد. بسته ‌بندی خلاقانه باید سریعا در میان انبوه محصولات نظر خریدار را به خود جلب كند.چرا كه میزان كشش بصری كه بسته بندی و تبلیغات درخریدار ایجاد می‌كند، بر تصمیم خریدار تاثیر فراوانی می‌گذارد. امروزه مصرف كننده مورد هجوم هزاران آگهی و عرضه گوناگون كالاهای مشابه است. بسته باید جلب توجه كند، به طوری كه خریدار محصول موردنظر خود را فورا بیابد، زیرا درغیراین صورت به مارك مشابه آن مراجعه خواهد كرد.

شاید بتوان تبلیغات را در ساده‌ترین تعریف، نوع اعلان عمومی برشمرد. بخش مهمی از هدف تبلیغات، آگاه كردن مردم نسبت به تولیدات تازه است. كار تبلیغات یك كار كاملا ارتباطی است و تمام پیام های ارتباطی میان تولید کننده و خریدار را رد و بدل می‌كند. مثلا در یك فروشگاه بزرگ كه خود خریداران كالای خود را انتخاب و از قفسه برمی ‌دارند فروشنده‌ ای وجود ندارد.

كه توضیحی در مورد كالا بدهد و باعث جلب نظر خریدار شود، تبلیغات است كه به وسیله تصاویر روی بسته‌ ها و یا تبلیغات مجله و پوستر و بیل برد ها باعث آشنایی مردم با كالا ها می ‌گردد. این روند در نهایت به پرداخت پول برای خرید محصول و یا استفاده از خدمات و تفكرات تولید كننده منجر می ‌شود.از آنجا كه تكرار اساس یادآوری است، یكی از اركان در تاریخچه بسته ‌بندی، تکرار شعار تبلیغاتی در چشم خریدار است. این پیام ‌ها و شعارها چه به صورت پوسترهای تبلیغاتی و چه تصاویر روی كالا، در هنگام خرید در ذهن و چشم خریدار تلاقی می شوند.
وقتی خریدار در اقیانوسی از كالا یا بسته بندی‌های متنوع در یك فروشگاه بزرگ رها می‌شود، نیاز به تمام كالاها را احساس می‌كند و اینجا به كار بردن شكل ‌ها، سمبل‌ ها و نشانه‌ های تجاری، نوع چیدن محصولات هم‌ خانواده در طبقات فروشگاه، نیاز به بسته بندی جذاب ‌، خلاقیت در ایجاد تصاویر تبلیغاتی، تکرار شعار های تبلیغاتی از مهم‌ترین عامل جذب مشتری می باشد .

بسته بندی و تبلیغات

نقش بسته بندی دربازاریابی

آشنایی با اصول بسته بندی کمک می کند تا  صنایع بتوانند محصولات مرغوب را به شیوه ی صحیح به دست مشتریان برسانند. این پروسه ی به ظاهر آسان، راه ها و روش های پیچیده ای دارد. در زیر با اِلمان تاثیر گذار در این پروسه آشنا خواهیم شد.

شکل محصول : امروزه بیشتر بسته بندی ها در شکل های مستطیلی، جعبه ای، مکعبی، استوانه ای و مشابه تولید می شود. اگر به دنبال نوآوری باشید می توانید یک شکل خلاقانه ایجاد کنید و این خلاقیت می تواند در فروش شما تاثیر مثبتی بگذارد و باعث شود از رقبا پیشی بگیرد

طراحی یکپارچه: زمانیکه بخواهند یک محصول را در چندین حجم مختلف بسته بندی و تبلیغات کنید، باید از طراحی زیبا در بسته بندی و یکسانی برخوردار باشند.

برند سازی: هر بسته بندی باید قادر به انتقال یک پیام موثر و کاربردی از برند و محصول مورد نظر باشد. مثلا با برجسته کردن یکی از خواص ماده غذایی سعی کنید آن را حرفه ای جلوه دهید.
چاپ تصویر: در فرآیند چاپ روی محصول باید نوع مواد اولیه، میزان عمر محصول، مقدار محصول، شرایط نگهداری، نحوه مصرف، ترکیبات و غیره درج شود معمولا در فرایند چاپ بر روی بسته بندی ها سعی می کنند از تصویری استفاده کنند که بیشتر به چشم بیایید و در همان نگاه اول مشتری تاثیر خوبی از آن بگیرد. شما نمی توانید از هر تصویری بر روی بسته استفاده کنید و باید تصویر مرتبط با محصول یا مرتبط با فواید آن باشد و جذابیت و کیفیت بالایی نیز داشته باشد.

امنیت: زمانی که هدف اصلی یک صنعت صادرات در سطح بین المللی باشد نقش امنیت و حفاظت از محصول پررنگ تر می شود. چون محصول با چندین بار جابجایی و در معرض شرایط محیطی مختلف قرار گرفتن، باید از یک بسته بندی و تبلیغات ایمن برخوردار باشد تا بتواند اینگونه شرایط را تحمل کند و دچار آسیب نشود.

کارایی و کاربرد: هر بسته بندی باید متناسب با حجم محصول باشد. طراحی فضای کاربردی برای هر محصولی می تواند نقش مهمی در اشغال کمتر فضا در پروسه حمل و نقل و انبارداری ایجاد کند.

متریال ساخت: یکی از مهمترین اصول بسته بندی توجه به متریال های مورد استفاده می باشد. به طور مثال ورقه های از جنس قلع برای مواد خوراکی استفاده نمی شود چون ممکن است این فلز با ماده غذایی ترکیب شود و باعث سمی شدن آن شود.

 

کلام آخر

بسته بندی و تبلیغات، لبه رقابت محصولات است. صنایع بسته بندی گواتر کنترل با برند (GCPACk) با تولید و تامین ماشین آلات مدرن بسته بندی، به پیشبرد و بازدهی فرآیند تولیدتان توان بیشتری می بخشد و حضور شما را در بازار متمایز خواهد کرد.

صنایع بسته بندی گواتر کنترل با دو دهه تجربه، بهترین مشاوره شما برای خرید دستگاه می باشد.
برای کسب اطلاع از قیمت ماشین آلات بسته بندی GCPACK با شماره ۰۹۱۲۱۱۷۳۹۰۴ تماس بگیرید.

0/5 (0 نظر)

حتما ببینید

چاپ بسته بندی

دانستنی های حیاتی چاپ بسته بندی | گواتر کنترل

طرح و چاپ بسته بندی مواد غذایی که مصرف می‌کنی، چقدر در نتیجه انتخاب شما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *