بسته بندی خشکبار | گواتر کنترل

بسته بندی خشکبار
خشکبار به میوه های خشک می گویند که یا به طور طبیعی یا به طور مصنوعی و با کمک دستگاه های صنعتی خشک شده اند.از مزیت های خشکبار ماندگاری طولانی آنها ، حجم کمتر و جابجای راحت تر می باشد.در گذشته خشکبار بیشتر به صورت فله ای به فروش می رفت اما امروزه به هر فروشگاه یا سوپر مارکتی که مراجعه می کنید با حجم عظیمی از بسته بندی خشکبار روبرو می شویم.

خواص خشکبار به علت داشتن مواد مغذی خیلی زیاد است و تقریبا تمام این محصولات شامل فیبر و کربو هیدرات ها می باشند. انواع محصولات خشکبار را به این دلیل خشک می کنند که دیرتر فاسد شوند و در طول سال بتوان آنها را مصرف کرد با وجود اینکه تمام خواص خشکبار هم باقی بماند.

انواع روش خشک کردن محصولات خشکبار بستگی به هر محصول متفاوت است ، بعضی از این محصولات مستقیم زیر آفتاب خورشید گذاشته و به اصطلاح معروف طبیعی خشک می شوند و بعضی از این محصولات توسط دستگاهای خشک کن و با کمک گازها و مایعات مکمل ، خشک می شوند.

لیست انواع خشکبار

انواع خشکبار به جز پسته ، گردو ، بادام ، تخمه ، بادام هندی و فندق که در گروه آجیل می باشند، به شرح زیر است:

انواع کشمش:کشمش ها طی ترکیب فرآیند طبیعی و مصنوعی خشک می شوند و خود شامل انواع کشمش سبز، کشمش پیکامی و کشمش پلویی می باشند.

انواع میوه خشک :میوه خشک ها از خشک کردن میوه های تازه بدست می آیند ، مثل موز خشک ، پرتقال خشک هلو خشک ، آناناس خشک ، کیوی خشک و …

انواع خرما:خرما ها تقریبا به طور طبیعی خشک می شوند و شامل انواع مختلف خرمای پیام ، خرمای زاهدی ، کبکابی ، مضافتی بم و … می باشند.

انواع توت:انواع توت در دنیا بسیار زیاد است که توت تازه را به علت ماندگاری کم خشک می کنند و به صورت بسته بندی یا فله می فروشند. انواع توت توت سفید ، توت سیاه و … می باشند.

انواع انجیر:انجیر ها را نیز مثل بقیه میوه ها برای ماندگاری بالا خشک می کنند، در بازار انجیر ها از لحاظ رنگ به دو نوع سفید و سیاه تقسیم می شوند.

آلو ها:آلوهای خشک از پرطرفدارترین انواع محصولات لیست خشکبار می باشند که مهترین آنها آلو بخارا، آلوچه ترش و آلو شوقان می باشد.

برگه ها:انواع برگه ها شامل انواع برگه هلو ، برگه زردآلو و قیسی می باشد که از خشک کردن هلوی تازه و زردآلوی تازه بدست می آیند.

بسته بندی خشکبار
خواص خشکبار

خشکبارها برای سلامتی انسان ها بسیار مفید هستند. در این محصولات انواع مواد معدنی، ویتامین و فیبر وجود دارد که برای سلامتی انسان ها حائز اهمیت است. اکثر خشکبارها دارای مقادیر زیادی فیبر هستند. فیبرها به معده، روده و به طور کلی دستگاه گوارش کمک فراوانی می کنند. از طرف دیگر خشکبارها به خصوص میوه های خشک، سرشار از آنتی اکسیدان بوده که برای جلوگیری و پیشرفت سرطان بسیار حائز اهمیت هستند.

میوه های خشک را باید در حد متوسط بخورید زیرا آنها در قندها نیز متراکم هستند و کالری نسبتا بالا دارند. مقدار مصرف را تا حدود ۲۰ گرم روزانه در آجیل و میوه خشک محدود کنید.آجیل ها و میوه های خشک از نظر ارزش غذایی و دارویی بسیار غنی هستند که بیشتر افراد از آن بی خبر هستند.ارزش غذایی و دارویی برخی از میوه های خشک که معمولاً استفاده می شود در زیر ذکر شده است:

کشمش:کشمش چیزی جز انگور خشک شده نیست. این منبع غنی از آهن است که برای افرادی که از کم خونی رنج می برند مفید است. به افزایش وزن کمک می کند و به کودکان روزانه مقداری کشمش داده شود زیرا این امر به بهبود مشکلات گوارشی در آنها کمک می کند. همچنین این یک درمان خانگی برای کمک به مشکل یبوست است.

خرما:خرما به دلیل داشتن فیبر و آهن ، بخشی از یک رژیم غذایی سالم محسوب می شود. خرما یکی از میوه های پرطرفدار است که با یک لیست چشمگیر از مواد مغذی ضروری ، ویتامین ها و مواد معدنی لازم برای رشد طبیعی انسان همراه است. خرما سرشار از فروکتوز و دکستروز، قندهای ساده را به راحتی فراهم می کند و یک راه خوب برای شروع روز و شروع متابولیسم بدن است. روزانه ۱-۲ خرما متوسط مصرف کنید.

انواع توت ها:توت خشک دارای مواد مغذی متراکم است. طعم آن ترش یا شیرین است و در مرباها ، دسرها و مواد نگهدارنده استفاده می شود. توت های خشک از نظر ویتامین C ، فیبر و آنتی اکسیدان Polyphone غنی هستند. انواع توت ها همچنین با کاهش کلسترول LDL و کاهش خطر حمله قلبی ، سلامت قلب را بهبود می بخشند.
انجیر خشک :انجیر که به خانواده توت تعلق دارد. نرم و آبدار است و دانه های ترد دارد. معمولاً در کشورهای آسیایی و کشورهای خاورمیانه پرورش می یابد. عموماً در مناطق صخره ای ، خشک و وحشی رشد می کند. انجیر خشک نسبت به انجیر تازه دارای مواد مغذی بیشتری است.

زردآلو خشک: زردآلو در اصل در چین کشت می شود. این ماده مغذی مانند ویتامین A ، ویتامین B6 ، B5 ، ویتامین C ، E و K دارد. همچنین سرشار از کلسیم ، منیزیم ، منگنز ، فسفر ، پتاسیم ، سدیم ، آهن و روی است. زردآلو خشک نوعی خوشمزه از میوه خشک سنتی است که به طور عمده در ترکیه و ایران تولید می شود. زردآلو حاوی اسید کلروژنیک ، کاتچین ، پلی فنول و پرو-ویتامین است.

هلو خشک: هلو سرشار از پروتئین ، چربی ، کلسترول ، سدیم ، کربوهیدرات ، قند ، فیبر ، کلسیم ، آهن ، فسفر ، پتاسیم و منیزیم است. میوه هلو وقتی خشک می شوند طعم و مزه خوبی پیدا می کنند.

آلو خشک: آلو میوه ای سرشار از مواد مغذی مانند ۳۱٪ آب ، ۶۴٪ کربوهیدرات ، ویتامین B و مواد معدنی است. وقتی میوه بالغ می شود ، یک رنگ بنفش تیره دارد. آلوی خشک خیس خورده به هضم غذا کمک می کند.
شاه توت: شاه توت خشک سرشار از ویتامین ها ، آنتی اکسیدان ها و فیبر است. این یک میان وعده خوشمزه و جویدنی سرشار از ویتامین A ، C ، E و K ، کلسیم ، منیزیم ، سدیم و روی است. مکزیک تولیدکننده بیشتر توت سیاه در جهان است.

آجیل آریکا: Areca Nutمیوه ای از نخل اریکا است. این گیاه در مناطق گرمسیری ، اقیانوس آرام ، آسیا و نواحی جنوب شرقی رشد می کند. آجیل آریکا بر تمام قسمت های بدن انسان از جمله قلب ، ریه ها ، مغز ، اندام تولید مثل ، دستگاه گوارش و سیستم ایمنی تأثیر می گذارد.
Zante Currant:که همچنین به عنوان کشمش Corinthian نیز شناخته می شود. بیشتر در کشور یونان تولید میشود و سرشار از کلسیم ، آهن ، منیزیم ، فسفر ، سدیم و انواع مواد معدنی است. همچنین حاوی انواع ویتامین هایی مانند ویتامین B ، ویتامین C ، ویتامین E ، کولین و فولات است.

بسته بندی خشکبار
بسته بندی خشکبار

امروزه به هر فروشگاه یا سوپر مارکتی که مراجعه می کنید با حجم عظیمی از بسته بندی خشکبار روبرو می شویم. در گذشته خشکبار بیشتر به صورت فله ای به فروش می رفت اما امروزه شرایط بهداشتی نظیر حفظ و نگهداری این محصول در برابر عوامل محیطی نظیر رطوبت، گرما، آلودگی و تنوع در کارخانجات بسته بندی خشکبار این محصول به صورت بسته بندی عرضه می شود.

به طور کلی بسته بندی حمل و نقل را هم آسان می کند و ماندگاری انواع خشکبار را افزایش می دهد. در واقع با بسته بندی است که شما می توانید تولیدات انواع صنایع غذایی را از هم جدا کنید و از کیفیت محصولات هر برند اطلاع پیدا کنید و از مزایا و معایب هر کدام از خشکبارها بر روی بسته ها مطلع شوید.

بسته بندی خشکبار نه تنها در ایران بلکه در تمام کشورهای جهان اهمیت خاصی دارد و سرانه ی مصرف آن در تمام جهان بالاست. شما قصد خرید هر محصولی را داشته باشید در درجه اول ظاهر آن نظر شما را جلب می کند. متریال هایی که در طراحی و تولید دستگاه های بسته بندی لحاظ می شود باید استانداردهای بهداشتی و صنایع غذایی را داشته باشند.

تنوع در بسته بندی خشکبار در واقع هنر و کیفیت صنایع را به نمایش می گذارد. در زیر به برخی از خصوصیاتی که در بسته بندی های استاندارد باید لحاظ شوند تا محصول نهایی جذابیت بالقوه برای جذب مشتری را داشته باشد، اشاره می شود.

برای جلب نظر مشتری و بالا بردن کیفیت کار، جعبه محصول باید سطح شفاف و درخشانی داشته باشد.
خشکبار جزء محصولاتی هستند که اگر در معرض نم و رطوبت قرار بگیرند خراب می شوند پس حتما بسته باید از نفوذ‌پذیری رطوبت جلوگیری کند.

دارا بودن خاصیت کنترل نفوذ پذیری نور خورشید.

بسته باید تحمل تغییرات دمایی مختلف را داشته باشد و در شرایط آب و هوایی مختلف کیفیت خود را از دست ندهد.
مواد اولیه ای که برای ساخت جعبه استفاده می شود سمی و مضر نباشد.
رعایت استانداردها بر روی قیمت نهایی تاثیر چندانی نداشته باشد که مشتری قدرت خرید خود را از دست ندهد.
جعبه به نوعی باشد که از ورود اکسیژن به داخل خشکبار جلوگیری شود و در حین حال خشکبار رطوبت خود را حفظ کنند.
مقاوم در برابر ضربه و عوامل محیطی باشد و جابجایی و حمل آن آسان باشد.

بسته بندی خشکبار
ماشین آلات بسته بندی خشکبار

بسته بندی خشکبار با روش ها و دستگاه های مختلفی انجام می شود که تمام آن ها قابلیت چاپ را دارند در زیر نمونه هایی از انواع دستگاه بسته بندی خشکبار  را بیان می کنیم.

دستگاه بسته بندی خشکبار سلفونی
بسته بندی سلفونی در وزن های مختلف ۲۰-۱۰۰۰ گرمی: بسته بندی های سلفونی با انواع دستگاه های توزین دارد انجام می شود که این دستگاه ها شامل دستگاه بسته بندی تک توزین- دستگاه بسته بندی دو توزین- دستگاه بسته بندی چهار توزین –دستگاه بسته بندی ده توزین می باشد.

دستگاه بسته بندی خشکبار قوطی
بسته بندی در قوطی های فلزی، پت و پلاستیکی در وزن های مختلف ۱۰۰-۲۰۰۰-۴۰۰-۵۰۰ -۱۰۰۰ گرمی : این شیوه از بسته بندی با استفاده از دستگاه بسته بندی قوطی پرکن دو توزین گرانولی یا دستگاه قوطی پرکن چهار توزین گرانولی انجام می شود.

دستگاه بسته بندی فویل سیل خشکبار
بسته بندی در ظروف یکبار مصرف pp: این مدل از بسته ها با دستگاه بسته بندی فویل سیل صورت می پذیرد.

دستگاه بسته بندی وکیوم خشکبار
بسته بندی در کیسه های پلاستیک وکیوم شده : این شیوه بسته بندی با استفاده ازماشین آلات بسته بندی وکیوم صنعتی  انجام می شود.

دستگاه بسته بندی کارتن پرکن-کیسه پرکن خشکبار
بسته بندی در کیسه- کارتن- گونی در اوزان ۲-۵-۱۰-۱۵-۲۰-۵۰ کیلو گرمی : این نوع بسته بندی به وسیله ی دستگاه های بسته بندی کیسه پرکن گرانولی انجام می شود.

خشکبار یکی از اقلام اساسی در برنامه غذایی ایرانیان است و بسته بندی خشکبار از جمله کسب و کارهایی است که در خانه هم می توان آن را انجام داد. شما با خرید دستگاه های بسته بندی در اوزان مختلف می توانید یک خط تولید اختصاصی راه‌اندازی کنید و رفته رفته کسب و کار خود را رونق ببخشید. در صنایع غذایی بهداشت و سلامت، خشکبار مسئله ای است که باید در تمام فرآیندهای بسته بندی مورد توجه قرار بگیرید. وقتی قرار باشد یک محصول با کیفیت را به دست مشتری برسانید پس تمام امکانات را مهیا کنید تا به بهترین نحوه کار خود را انجام دهید.

افراد پس از اعتماد به محصول و کیفیت آن مشتری ثابت شما می شوند. پس از راه اندازی کسب و کار خود یک طرح اختصاصی برای چاپ بر روی بسته بندی ها انتخاب کنید و بهتر است از جنس هایی برای بسته بندی استفاده کنید که قابلیت چاپ داشته باشند تا کسب و کار شما با اسم اختصاصی و طرح اختصاصی در بین همگان شناخته شود‌.

در صنایعی که برند‌سازی نقش مهم و اساسی دارد، نحوه ی عرضه ی محصولات و تمام مراحل ساخت و بسته بندی از اهمیت بسیاری برخوردار است. خشکبار یکی از محصولات اختصاصی کشور ایران است که در هر یک از استان یک خشکبار خاص تولید می شود و این تولید رقم خاصی به خود اختصاص داده است. این محصول در ابتدا به صورت فله ای عرضه می شود اما برخی از برندها که کار صادرات این محصول را انجام می دهند و همچنین می خواهند بازار رقابتی تری به وجود بیاورند از بسته بندی های متنوع استفاده می کنند.

امروزه مشتریان به دلیل مسائل بهداشتی اغلب محصولات بسته بندی شده را می پسندند و توجهی به قیمت ندارند. نوع بسته بندی در قیمت تاثیر گذار است اما تاثیر آن به حدی نیست که مشتری را از خرید منصرف کند. معمولا بسته بندی های سلفونی قیمت پایین تری نسبت به بسته بندی های کارتن بسته بندیدارند.

کلام آخر

در این مقاله با انواع خشکبار به عنوان یک تنقلات مقویی آشنا شدیم. سپس گفتیم خشکبار یکی از اقلام اساسی در برنامه غذایی ایرانیان است و در گذشته  بیشتر به صورت فله ای به فروش می رفت اما امروزه به هر سوپر مارکتی که مراجعه می کنید با حجم عظیمی از بسته بندی خشکبار روبرو می شویم.در صنایعی که برند‌سازی نقش مهم و اساسی دارد، نحوه ی عرضه ی محصولات و تمام مراحل ساخت و بسته بندی از اهمیت بسیاری برخوردار است. لذا در بالا با بسته بندی خشکبار و انواع دستگاه های بسته بندی خشکبار آشنا شدیم. امروزه در دنیایی رقابتی بسته بندی، فقط آنانکه نوآوری می دانند می مانند. ما در مجموعه گواتر کنترل  با برند (GCPACk) پیشتاز در طراحی و ساخت ماشین آلات بسته بندی در ایران، مفتخر خواهیم بود که شما را نیز در کنار خود داشته باشیم.

صنایع بسته بندی گواتر کنترل با دو دهه تجربه، بهترین مشاوره شما برای خرید دستگاه می باشد.
برای کسب اطلاع از قیمت ماشین آلات بسته بندی GCPACK با شماره ۰۹۱۲۱۱۷۳۹۰۴ تماس بگیرید.

0/5 (0 نظر)

حتما ببینید

بسته بندی روغن

نکات طلایی در بسته بندی روغن | گواتر کنترل

روغن‌ها از مواد خوراکی پرمصرف در سراسر جهان هستندو بستگی به نوع مصرف آن انواع …