بسته بندی سبزیجات | گواتر کنترل

بسته بندی سبزیجات

سبزی بسته بندی

مقدار زیادی از میوه و سبزیجات در طول زنجیره تامین و توزیع، زیر حد استاندارد قرار می گیرند و یا خراب می شوند. این میزان ضایعات، موجب کمبود محصول و در نتیجه سبب  افزایش قیمت ها می شود.امروزه برای عرضه بهداشتی انواع سبزیجات تازه و خشک از بسته بندی سبزیجات استفاده می شود.

از دهه ۱۹۷۰ میلادی، رشد سریعی درفناوری های جدید بسته بندی مواد غذایی به وجود آمد.

عواملی که سبب نیاز به افزایش زمان در نگهداری مواد غذایی می شوند.

  • پیشرفت در تولید و مصرف مواد نگه دارنده پلیمری جدید در بسته بندی
  • نیازهای بازار و افزایش تقاضای مصرف کننده برای رفاه
  • افزایش هزینه های انرژی
  • افزایش شهرنشینی

صنایع بسته بندی در این زمینه پیشرفت های زیادی داشته اند. و با استفاده از دستگاه های صنعتی و مدرن سبزیجات با روش های مختلفی بسته بندی می شوند و تنوع در بسته بندی سبب شده تا نیاز تمام صنایع رفع گردد.

رونق بسته بندی سبزیجات از آنجا کلیک خورد که افراد به دلیل مشغله ی کاری، فرصت زیادی برای پاک کردن سبزی نداشتند و از این رو بیشتر از سبزیجات آماده و بسته بندی استفاده می کردند. چون هم بهداشتی و مقرون به صرفه است و هم بسته بندی سبزیجات هزینه چندانی نمی خواهد. و باعث افزایش چندین برابری قیمت سبزی نمی شود.

مشغله های روزمره تمایل افراد را به استفاده از سبزیجات بسته بندی شده آماده برای طبخ، بیشتر کرده است. امروزه شما می توانید انواع سبزی خوردن، سبزی آش، ریحان، سبزی سوپ، قورمه سبزی، سبزی های معطر و غیره را در بسته بندی های مختلف تهیه کنید.سبزیجات بسته بندی شده به صورت شسته شده، خرد شده و آماده مصرف هستند و نیازی به دوباره کاری نیست و صنایع بسته بندی کاملا اصول بهداشتی و ضدعفونی را رعایت می کنند تا محصول نهایی با کیفیت بالایی به دست مشتری برسد.

بسته بندی سبزیجات

متریال لازم برای بسته بندی سبزیجات

بسته بندی سبزیجات یکی از کسب و کارهایی است که هم به صورت خانگی و هم صنعتی انجام می شود. و یکی از محدود کارهایی است که نیاز به دستگاه یا ماشین بسته بندی پیچیده ندارد و به راحتی می توان با صرف هزینه ی کمی به سودآوری بالایی رسید. ساده ترین شیوه ی بسته بندی در مشاغل خانگی انجام می شود. گاها سبزی پاک شده و آماده مصرف می شود و مشتری درخواست بسته بندی خاصی نمی کند. اما در شرایط فعلی اپیدمی ویروس کرونا نقش ضد عفونی را پررنگ کرده و نمی توان هیچ مواد غذایی را بدون بسته بندی بهداشتی به دست مشتری رساند.

نحوه بسته بندی انواع سبزیجات به متریال انتخابی شما بستگی دارد. معمولا در مقیاس خرده فروشی و عمده فروشی شرایط بسته بندی و لوازم بسته بندی تغییر پیدا می کند. اگر بخواهید در مقیاس خرده فروشی این بسته بندی را انجام دهید نحوه بسته بندی با چند روش مختلف انجام می شود.

یکی ازکاربردی ترین روش  بسته بندی استفاده از کیسه های پلاستیکی از قبیل پلی اتیلن، پلی استر، سلوفان و PVC می باشد که از مزایای بی شماری نظیر قیمت پایین، سهولت پرشدن ،سهولت دوخت و نمایان بودن محصول دارا می باشند.این نوع کیسه ها دراندازه وجنس های مختلف دردسترس بوده  البته موضوع به همین جا ختم نمی شود. و معایب این روش از قبیل مقاومت پایین در برابر ضربه و پارگی بسته ،ممکن است در انتخاب این محصول برای صنایع بزرگتر تاثیر بگذارد.

  • پلی اتیلن سبک نسبت به کیسه های پلاستیکی معمولی مقاوم تر هستند .و قابلیت چاپ پذیری هم دارند. این متریال قابلیت کشش، انحنا و مقاومت در برابر ضربه را دارد. همچنین پلی اتیلن ممانعت کننده بخار آب و نفوذ پذیری خوب، به گازها را دارند.
  • پلی اتیلن سنگین یکی دیگر از متریال های بسته بندی در سبزیجات می باشد. که نسبت به نمونه سبک، استحکام کششی بالا و مقاومت در برابر پارگی کمتری دارد. مقاومت شیمیایی این متریال بالاست و قدرت نفوذ پذیری به گازها در آن کمتر است.
  • پلی اتیلن خطی سبک، یکی از پلیمرهای مقاوم نسبت به نمونه سبک آن است که دارای زنجیره طویل با شاخه های زیادی است. که مقاومت زیادی در برابر پارگی از خود نشان می دهد.
  • کیسه های توری پلاستیکی یکی از روش های ساده در بسته است که،استفاده از آن ها موجب تهویه کامل می شود و نمایان بودن محصول و سهولت بسته بندی از مزایای این روش می باشد.
  • در برخی صنایع از سینی های یکبار مصرف استفاده می کنند. این محصولات باید در نمونه های قابل بازیافت انتخاب شوند. اگر جنس سینی ها از مقوا یا کاغذ باشد معمولا یک لایه پلاستیک بر روی آن قرار می گیرد.
  • جعبه و کارتن هم یک نمونه برای بسته بندی است، که معمولا برای سبزیجات خشک در صنایع مختلف از بسته بندی های کاغذی استفاده می شود.
  • استفاده از شانه پلاستیکی پلی استایرن هم در بسته بندی سبزیجات نقش فوق العاده ای دارد. مزیت های این متریال شامل جداسازی، ضربه گیری، داشتن انعطاف در برابر شکل و اندازه محصول می باشد.

بسته بندی سبزیجات
استفاده از ترکیبات مولکول سبزی ریحان

امروزه در سطح جهانی نقش بسته بندی سبزیجات و اقدامات موثر در این حوزه باعث شده است تا محققان در این زمینه به اکتشافات و متریال های جدیدی برسند. پلیمرهای ساخته شده توسط محققان اسپانیایی حاصل سالها تلاش و موفقیت بوده است. محققان اسپانيايي با يك اقدام ابتكاري، پليمرهاي تازه اي توليد كرده اند. كه مولكول‌هاي آنها از تركيب مولكول‌هاي سبزي ريحان و مولكول‌هاي مواد شيميايي پلاستيكي درست شده است. اگر در فرآیند بسته بندی، باکتری ها به سبزیجات نفوذ کرده باشند.

ذرات آب باقی مانده بر روی سبزیجات، مولکول های ضد باکتری ریحان را به خود جذب می کنند. و محصول بسته بندی شده عاری از هر گونه عوامل بیماری زایی می شود.برای جلوگیری از فرار مولکول های ریحان می توان، سطح بیرونی ورقه های پلاستیکی را با یک لایه ی نفوذ ناپذیر تری پوشش داد. خاصیت میکروب کشی سابقه طولانی مدت دارد. محققان براي آنكه مولكول‌هاي ريحان فقط به درون ماده غذايي نفوذ كند و در فضاي آزاد بيرون بسته بندي پراكنده نشود، سطح بيروني ورقه پلاستيكي را با لايه نفوذ ناپذير تري پوشش داده اند .كه از فرار مولكولهاي ريحان جلوگيري به عمل مي‌آورد. در کشورهای پیشرفته زیادی از جمله ژاپن، از خاصیت میکروب کشی استفاده شده است.

سخن آخر

امروزه افراد ترجیح می دهند به جای اینکه ساعت ها وقت خود را صرف آماده سازی سبزی کنند، از سبزی های بسته بندی شده استفاده می کنند. از آنجا که در تجارت رضایت مشتری حرف اول را می زند. پس بهتر از بسته بندی سبزیجات استفاده شود که علاوه بر کیفیت، در جلب نظر مشتری هم تاثیر بگذارند. تمام سبزیجات قابلیت بسته بندی را دارند و به راحتی می توان این کار را با چند دستگاه خانگی هم انجام داد. گروه صنعتی گواتر کنترل بزرگ ترین تامین کننده ماشین آلات مدرن بسته بندی با دو دهه تجربه پر افتخار، ره آورد تکنولوژی نوین در بسته بندی می باشد.کارائی ماشین آلات ما، ضامن تولید بهتر شماست.

صنایع بسته بندی گواتر کنترل با دو دهه تجربه، بهترین مشاوره شما برای خرید دستگاه می باشد.
برای کسب اطلاع از قیمت ماشین آلات بسته بندی GCPACK با شماره ۰۹۱۲۱۱۷۳۹۰۴ تماس بگیرید.

0/5 (0 نظر)

حتما ببینید

بسته بندی روغن

نکات طلایی در بسته بندی روغن | گواتر کنترل

روغن‌ها از مواد خوراکی پرمصرف در سراسر جهان هستندو بستگی به نوع مصرف آن انواع …