همه چیز درباره بسته بندی برنج | گواتر کنترل

همه چیز درباره بسته بندی برنج

بسته بندی برنج به روش صحیح و اصولی یکی از چالش های مهم کشاورزان و تولید کنندگان جهت صادرات می باشد. و همیشه به این مقوله در صنعت های متنوع پرداخته شده، چرا که همیشه بسته بندی کالا دست کم ۲ الی ۳ صنعت را به خود درگیر می کنند. مقوله کیسه های برنج حرف دیروز و امروز نیست و زمان زیادی است که بسیاری از کشاورزان آن را بکار می برند. مسئله ای که امروزه حائز اهمیت است ابتکار و خلاقیت در بسته بندی آن است. چنانچه شما بسته را به نوعی طراحی کنید که برای کاربران جذاب باشد. این سبب می شود شما به بازار رقابتی وارد شوید.

انواع دستگاه بسته بندی برنج

برای بسته بندی برنج می توان سیستم های متنوعی را بکار برد. ولی موضوعی که جهت بالا بردن سرعت کار بسته بندی از اهمیت ویژه ای برخوردار است روش وزن کردن برنج می باشد. نحوه عملکرد این سیستم ها از روش به صرفه تا گران قیمت به شرح زیر می باشند:

سیستم دوخت ریلی: شیوه به صرفه و ارزانتر جهت بسته بندی برنج، بکارگیری از سیستم های دوخت می باشد. در این شیوه نخست بایستی مقدار محصول مدنظر را داخل کیسه های پلاستیکی ریخته و به وسیله ترازو آن را وزن کرده و سرانجام به وسیله سیستم دوخت ریلی سر کیسه را دوخت زد.

سیستم دوخت کیسه مواد: یکی از انواع دستگاه بسته بندی برنج، سیستم دوخت کیسه مواد می باشد. در بکارگیری از این مدل سیستم، نخست بایستی برنج مدنظر خود را به صورت جداگانه وزن کنید. پس از آن به وسیله این نوع سیستم سر کیسه را به صورت مناسبی دوخت بزنید. توانایی دوخت این سیستم در قیاس با دوخت قبلی خیلی بیشتر است. چنانچه وزن کیسه برنج شما حداکثر ۱۰ کیلو است بهتر است این سیستم را جهت دوخت بکار ببرید.

سیستم گونی دوز: این سیستم ها را جهت دوخت سر کیسه های پارچه ای نظیر گونی بکار می برند. در این روش میزان برنج مدنظر خود را وزن کرده و درون گونی ریخته، سپس سر کیسه را با بکارگیری از این سیستم دوخت بزنید.

دستگاه بسته بندی برنج

دستگاه پرکن نیمه اتومات توزین: شیوه پر کاربردتر و اما مقداری گرانتر جهت بسته بندی برنج بکارگیری از سیستم پرکن نیمه خودکار توزین می باشد. برنج ها به روش دستی یا با بکارگیری بالابر های ویژه ای به محفظه دستگاه پرکن وارد می شوند. پس از آن توسط ترازو موجود در سیستم، وزن می شوند. و در درون کیسه ای که به وسیله فردی زیر محفظه نگه داشته شده پر می شوند. اکنون در این وهله چنانچه کیسه از جنس پلاستیک است می توان جهت دوخت آن سیستم دوخت ریلی بکار برد. و اگر کیسه از جنس پارچه بود می توان سیستم گونی دوز را جهت دوخت سر آن بکار برد‌.

دستگاه پرکن اتومات توزین: یکی دیگر از انواع دستگاه بسته بندی برنج، سیستم پرکن خودکار توزین می باشد. روش خودکار بسته بندی برنج به وسیله این سیستم صورت می گیرد. برنج ها وارد محفظه می شوند و توسط ترازوی واقع شده در این دستگاه وزن کشی می شوند. در این سیستم قسمتی موجود است که طاقه یک لا در آن واقع شده و نایلون را به شکل تک لا داخل قسمت دیگری به اسم یقه می کند. تا به شکل استوانه ای در آید. و در پیرامون این نایلون استوانه ای یک غلتک داغ واقع شده است. که پیوسته در حال تغییر جهت و گردش است. زمانیکه این نایلون شکل مدنظر را به خود گرفت، حاشیه هایی که بر روی هم واقع شده اند را می دوزد پس از آن بخش بالایی کیسه نیز دوخت می خورد. سرانجام برنج ها به کیسه مورد نظر وارد شده و بخش بالایی کیسه دوخته و برش داده می شود. و کیسه برنج از این سیکل خارج می شود.

بسته بندی برنج

روش های موثر نگهداری از بسته بندی برنج

همانطور که می دانید برنج هم مانند سایر مواد غذایی و خشکبار امکان دارد دستخوش آفت شود. یا اینکه دستخوش صدمه شود، بدین جهت فرقی ندارد شما کشاورز، فروشنده و یا مصرف کننده هستید، بایستی در نگهداری و مراقبت از آبرنج همه سعی خود را بکار ببرید. برخی از اشخاص هستند که برنج خود را به صورت سالانه تهیه می کنند. و آن را در کابینت یا زیرزمین خانه خود نگه می دارند. بدین جهت بایستی نکاتی را در این خصوص رعایت کنند تا برنج  از وجود حشرات مضر و آفت مصون بماند. نکاتی که بایستی جهت نگهداری از بسته بندی برنج در خانه یا انبار به آن دقت نمود عبارتند از:

  • پیش از هر چیزی بایستی محلی که جهت نگه داشتن یا انبار کردن برنج مدنظر قرار می دهید کاملا خنک و سرد باشد و بدور از هر نوع گرما یا رطوبت باشد، چرا که حشرات موذی، آفات و… در این وضعیت نمو می یابند. چنانچه در خانه خود به نگهداری این محصول می پردازید بهتر است آن را در بالکن که هوای آن خنک است قرار دهید. البته ناگفته نماند که بایستی حتما این محصول به دور از نور آفتاب واقع شود.
  • یکی از روش های نگهداری از بسته بندی برنج این است که چنانچه می خواهید این محصول را در انبار نگهداری کنید ضروری است از روی زمین فاصله داشته باشد و به هیچ وجه آن بر روی سیمان یا آسفالت قرار ندهید. چرا که امکان دارد به دلیل نشت آب و مسائلی از این قبیل بسته بندی برنج شما خیس شود و زمانی که این مسئله رخ دهد به هیچ عنوان قابل جبران نخواهد بود و سبب بو گرفتن و صدمه رساندن به برنج می شود.
  • چنانچه برنج شما تازه است بایستی آن را روی یک پارچه نخی پهن کنید زیرا که برنج های تازه اندکی رطوبت دارند. این محصول را به صورت غیر مستقیم در برابر نور شدید آفتاب بگذارید تا به صورت کامل در مقابل نور آفتاب خشک شود. مسلما بایستی ‌دقت کنید که نور آفتاب نباید به صورت مستقیم به برنج بتابد به علت این که سبب صدمه رساندن به برنج می شود و امکان دارد برنج شکسته شود و کیفیت خود را از دست بدهد. پس از اینکه برنج در مقابل نور آفتاب خشک شد لازم است که آنها را درون یک کیسه بریزید و در یک محل خشک و خنک نگهداری کنید تا از ایجاد حشرات موذی داخل برنج ممانعت به عمل آید.
کلام نهایی

در این مقاله با اهمیت بسته بندی برنج، ماشین آلات بسته بندی برنج و نحوه نگهداری بسته ها آشنا شدید. امیدواریم مطالب این مقاله برای شما مفید بوده باشد. صنایع بسته بندی گواتر کنترل با برند GCPACK و ۱۵ سال سابقه درخشان در خصوص واردات و ارائه انواع دستگاه پرکن توزین در صنایع غذایی، شیرینی و شکلات آماده ارائه خدمات به کلیه نقاط کشور می باشد. بسته بندی حرفه ای، تخصص ماست.

صنایع بسته بندی گواتر کنترل با دو دهه تجربه، بهترین مشاوره شما برای خرید دستگاه می باشد.
برای کسب اطلاع از قیمت ماشین آلات بسته بندی GCPACK با شماره ۰۹۱۲۱۱۷۳۹۰۴ تماس بگیرید.

0/5 (0 نظر)

حتما ببینید

بسته بندی روغن

نکات طلایی در بسته بندی روغن | گواتر کنترل

روغن‌ها از مواد خوراکی پرمصرف در سراسر جهان هستندو بستگی به نوع مصرف آن انواع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *